יום חמישי, 24 באפריל 2014

קלפי רביולי ברוטב מרינרה וקלמארי


ביום שבת בבוקר, התחלתי לחשוב על איזו מנה שבא לי להכין לעצמי... ישר שמתי את פעמיי לקובץ ההולך וגדל שלי, של מתכונים שכתבתי - שאמורים להיכנס לבלוג בזמן כזה או אחר. אני רק צריך להכין ולצלם לכם. אז לערוך בתוכנת הבלוגר ולתזמן לאחד מימי החמישי שעולים בהם המתכונים בנוהל הרגיל. כך אני עושה בעצם עם כל המתכונים שאתם רואים כאן.

באותה השבת, אחת המנות שצצה אשר תהיה מתאימה לי בול למצב הרוח היית אחת של לא אחר מאשר מריו בטאלי. הוא קורא לה "ספינת הצלה סיציליאנית" והיא מכילה קוסקוס ישראלי (יעני פתיתים בשפתנו), קלמארי, רוטב עגבניות עשיר ומגניב, פסטו מפלפלים חריפים ועוד... התחלתי להסתכל על המתכון ועל המצרכים אך לא הכול התאים לצערי, מפאת חוסרים במזווה. כך שמה שעשיתי היה מן אלתור לרעיון. קלמארי במקרה היה לי באותה השבת לאחר שבשישי בבוקר שלפני, טיילתי רבות באזור הוואדי בחיפה ורכשתי לעצמי קצת פרודוקטים "חסרים" שיהיו לי לעתיד ויצא שגם קניתי קלמארי מגניבים לאללה – כך שזה היה הגרעין שעליו אלתרתי הפעם.

קלפי רביולי הם פשוט ריבועים שמכינים איתם רביולי, רק שהם לא מודבקים עם מילוי באמצע, אלא ריבועי בצק כמו ללזניה. רק קטנים יחסית. אני מת על הפסטה הזו, מכיוון שהיא בשרנית מאד, גדולה יחסית וחלקלקה כזו. הולכת מעולה עם רטבים עשירים וכן גם פירות ים או בשרים.
הכנתי רוטב מרינרה במחבת עמוקה מכל טוב המזווה יחד עם טבעות קלמרי איכותיות ווואלה.. יצאה לי פסטה לתפארת יום שבת בצהריים. פתחתי בקבוק יין קריר שמצאתי במקרר היינות שלי ונהניתי משמש חמימה שנכנסה מחלון המרפסת.


מצרכים (4-6 מנות)
שמן זית איכותי
1 חבילת פסטה רחבה (אני השתמשתי בקלפי רביולי)
400 גר' טבעות קלמרי (עדיף טרי כמובן)
1/3 כוס יין לבן (את היין שתשתו בארוחה, עדיף)
1 בצלצל שאלוט קצוץ
3 שיני שום
1/4 צ'ילי טרי קצוץ (אפשר גם פתיתי צ'ילי יבש לפי הטעם)
1 גזר קלוף וחתוך ברנואז
1 גבעול סלרי אמריקאי חתוך ברנואז
1/4 שומר נקי חתוך ברנואז
1 קופסת שימורים עגבניות חתוכות מייבוא איטלקי (אני משתמש ב MUTI)
1 כפית צלפים מסוננים שלמים
מלח ופלפל שחור טרי
קורט סוכר (לאזן את טעם העגבניות)
2 כפות פטרוזיליה קצוצה
פטרוזיליה לקישוט


הכנה:
1 – בסיר גדול מרתיחים המון מים עם מלח ומבשלים את הפסטה לפי הוראות יצרן עד לדרגת בישול אל דנטה (הרוטב ממתין לפסטה ולא להיפך!)
2 – במחבת רחבה ועמוקה מחממים שמן זית ומאדים את הבצל יחד עם השום והצ'ילי עד לשקיפות.
מוסיפים את הגזר, הסלרי והשומר ומגבירים מעט את האש. ממשיכים לבשל עד לקרמול עדין.
3 – מוסיפים את היין ומצמצמים את הנוזל בשני שליש. מוסיפים את העגבניות הצלפים מלח פלפל וסוכר ומבשלים ל 15-20 דק' עד לרוטב עשיר וטעים.
4 – מוסיפים את הקלמרי והפטרוזיליה הקצוצה ומערבבים. מוסיפים את הפסטה למחבת ומערבבים שוב. מבשלים לדק' ספורות עד שהקלמרי נאטם בצבעו. מכבים את האש וטועמים. מתקנים תיבול אם צריך
ומגישים יחד עם פטרוזיליה לקישוט.


בתאבון,
אביעד.

3 תגובות:

  1. קלאסי ומגניב, וגם מצולם נהדר.

    LazyBoy, Hungry like a wolf

    השבמחק
  2. אחי, החלפת עדשה?
    תמונות התקריב משהו משהו :))

    השבמחק
  3. אגב, אולי אפשר להוסיף טיפה של פלפלים חריפים. אני אוהב חריפות מה למנה כזאת.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...