‏הצגת רשומות עם תוויות פטרוזיליה. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות פטרוזיליה. הצג את כל הרשומות

יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

סלט קוסקוס ישראלי עם צימוקי זהב ופטריות צלויות.




קוסקוס ישראלי זה ביטוי חו"ל למוצר שנקרא בארץ "פתיתים". בארצות הברית למשל, מעטים "גילו" את המוצר התופח הזה שאצלנו כל ילד מכיר ואוכל מקטנות. שם שהוא מופיע במתכונים כאלו ואחרים ובדלפק המכירה בשווקים.. זה שמו.
אני עם הפלצנות הלא קשורה שלי, החלטתי לקרוא לו גם כך, אולי בגלל שהמילה 'פתיתים' מעבירה בי צמרמרות וזיכרונות של עיגולים יבשים חומים ושומניים שהגישו לי בעבר במוסדות כאלו ואחרים שהכינו אותם כנראה, בסירים ענקיים מבלי שום תשומת לב.

במתכון הזה; הפתיתים, זהובים, רכים מאד וטעימים. הם מתמזגים באופן מושלם יחד עם הירק המגוון, הצימוקים המתוקים והפטריות הצלויות. זה טרנד עכשווי לקחת חומרי גלם שעל פניהם "נחותים" ולבצע עימם מתכונים ברמה גבוהה ולשלב אותם עם חומרי גלם אחרים שמרימים ועוטפים אותם אחרת. זה עניין של תקציב וגם של ניסיון קולינרי. הסלט הזה הוא אחד הטעימים שאני מכיר. הוא צמחוני לחלוטין ויכול ללוות כל ארוחה כמעט ואפילו כמנה ראשונה כפי שאני אוהב להגיש אותו. 
שילוב הטעמים המדורג מכניס את הלשון והפה לכוננות ספיגה רעננה ומיוחדת מאד. יש הכנה מוקדמת, ולאחר מכן פשוט מערבבים הכול יחד. ההשראה לסלט הזה הגיעה מסלט די דומה שהציג ה ZEN שף מקנדה, שגילה "פתאום" את הפתיתים הנהדרים שלנו, או "קוסקוס ישראלי" (באנגלית במבטא צרפתי) כפי שהוא כינה אותם.


מצרכים: (2-4 מנות)
למשרה הצימוקים:
כפית זרעי חרדל
1/3 כוס סוכר
3/4 כוס מים
4 כפות חומץ אורז
1 כוס צימוקים זהובים
1 כפית תימין קצוץ
1 כפית רוזמרין קצוץ
1 צ'ילי טרי (פרוס לטבעות)

לסלט:
1 כוס פתיתים עגולים-'קוסקוס' שבושל בכוס ורבע ציר עוף (או במים, לאופציה פחות טובה)
2 כוסות פטריות טריות (פורטבלו, יער..)
1 כוס עשבי תיבול משולבים; פטרוזיליה, עירית, טארגון, ביבי תרד – קצוצים גס
1 כוס צימוקים שהושרו במשרה למעלה (עם מעט גרגירי החרדל)
3 כפות כוס חומץ שרי (בן יין אדום)
5 כפות שמן זית XV
מלח ופלפל לפי הטעם.
מעט מטבעות הצ'ילי שהיו במשרה הצימוקים

הכנה:
1 – משרים את הצימוקים לשעתיים שלוש ברכיבי המשרה, הם יתפחו בינתיים ויספגו את הטעמים. סננו
ושימרו בצד את הצימוקים, קצת מגרגירי החרדל וכמה טבעות של צ'ילי.
2 – מערבבים את מרכיבי הסלט ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.
3 – מגישים.


בתאבון, אביעד

זוכרים? אם מקליקים על התמונות רואים אותן בפורמט יפה ומסודר.

יום שישי, 26 בספטמבר 2014

חזה עוף אפוי עם תערובת טוסקאנית של ירקות ארומאטיים




המטבח האיטלקי לא יכול להיכלל תחת שום רשימה קצרה של מוצרים. יש כאלו שמיד יעלו את המילה פסטה על פיהם, או פיצה רחמנא לצלן. אבל איטליה זו ארץ ענקית, עם חבלי ארץ כה שונים אחד מן השני עד שהקולינריה יכולה להשתנות באינטנסיביות רבה יותר, מאשר תעברו בין אנגלייה לפינלנד.
איטליה זה אמנם פסטה, פיצה, שעועית לבנה, עגבניות ושמן זית, אך היא גם המון ירקות, עוף חופשי והמון המון צבע עם ריחות רעננים. המנה שלפנינו מובאת דרך מתכון של אריק ריפרט, אך המנה הזו ידועה כל כך, קלה כל כך ופופולרית שאף אחד, אפילו לא השף ריפרט ינכס אותה עבור עצמו.
חזות עוף נקיים עם תערובת מדהימה של ירקות צבעוניים וארומטיים שנאפים יחד בתנור.
מנה כה פשוטה, טעימה וקלה להכנה עד שאני חושש שהיא הולכת להיות אבן פינה ברפרטואר שלכם, בעיקר בחודשי הקיץ החמים.
מה שנותר זה להכין תוספת נחמדה וקלילה ליד ולפתוח בקבוק יין צונן. למנה הזו יש יכולת לגרום לכולם לחייך או סתם להביט לשמיים כחולים ולחשוב על הטוב שבחייהם.
אמנם לייזי ידידי מתחיל לחכך את ידיו לקראת מתכוני החורף, אבל פה זה ישראל חביבי, מחכים לנו כמה ימי חמסין נוספים ולא מעט שמש בשמיים ;). 


מצרכים: (4 מנות~)
שמן זית משובח
2 חזות עוף נקיים מחולקים לשניים ומשוטחים קלות (סה"כ 4 נתחים)
1/2 כוס שאלוט קצוץ
2 שיני שום פרוסים דק
2 עגבניות בשלות חתוכות לקוביות
1 שומר פרוס דק (לשמור את העלים לקישוט)
חופן זיתים ללא חרצן פרוסים
חופן צימוקים שהושרו ביין לבן
1/4 כוס צנוברים
1 כף צלפים מסוננים
תימין מ 4 גבעולים
בזיליקום טרי חתוך שיפונד
פטרוזיליה קצוצה
מלח ופלפל שחור טרי לפי הטעם


הכנה:
מחממים תנור אפייה על 180 מעלות.
1 – מתבלים את החזות במלח ובפלפל שחור לפי הטעם, מניחים אותם בתבנית משומנת קלות.
2 – בקערה מוסיפים את השאלוט, השום, עגבניות, שומר, זיתים, צימוקים, צנוברים וצלפים. מערבבים היטב יחד עם שתי כפות שמן זית. מוסיפים את התימין ומתבלים במלח ופלפל שחור.
3 – עורמים מעל חזות העוף את תערובת הירקות ומזליפים עוד קצת שמן זית. מכניסים לתנור ואופים לכ 15-20 דק'.
[אם יש צורך, ניתן להחליף למצב "גריל" ל 5 דק' נוספות כדי לקבל קצת "צבע"]

מוציאים, מחלקים לכל סועד חזה עם ירקות, מזליפים שמן זית טרי ומקשטים עם בזיליקום ופטרוזיליה קצוצה.


הכי קל בעולם וטעים נורא - 

בתאבון, 
אביעד.



יום חמישי, 24 באפריל 2014

קלפי רביולי ברוטב מרינרה וקלמארי


ביום שבת בבוקר, התחלתי לחשוב על איזו מנה שבא לי להכין לעצמי... ישר שמתי את פעמיי לקובץ ההולך וגדל שלי, של מתכונים שכתבתי - שאמורים להיכנס לבלוג בזמן כזה או אחר. אני רק צריך להכין ולצלם לכם. אז לערוך בתוכנת הבלוגר ולתזמן לאחד מימי החמישי שעולים בהם המתכונים בנוהל הרגיל. כך אני עושה בעצם עם כל המתכונים שאתם רואים כאן.

באותה השבת, אחת המנות שצצה אשר תהיה מתאימה לי בול למצב הרוח היית אחת של לא אחר מאשר מריו בטאלי. הוא קורא לה "ספינת הצלה סיציליאנית" והיא מכילה קוסקוס ישראלי (יעני פתיתים בשפתנו), קלמארי, רוטב עגבניות עשיר ומגניב, פסטו מפלפלים חריפים ועוד... התחלתי להסתכל על המתכון ועל המצרכים אך לא הכול התאים לצערי, מפאת חוסרים במזווה. כך שמה שעשיתי היה מן אלתור לרעיון. קלמארי במקרה היה לי באותה השבת לאחר שבשישי בבוקר שלפני, טיילתי רבות באזור הוואדי בחיפה ורכשתי לעצמי קצת פרודוקטים "חסרים" שיהיו לי לעתיד ויצא שגם קניתי קלמארי מגניבים לאללה – כך שזה היה הגרעין שעליו אלתרתי הפעם.

קלפי רביולי הם פשוט ריבועים שמכינים איתם רביולי, רק שהם לא מודבקים עם מילוי באמצע, אלא ריבועי בצק כמו ללזניה. רק קטנים יחסית. אני מת על הפסטה הזו, מכיוון שהיא בשרנית מאד, גדולה יחסית וחלקלקה כזו. הולכת מעולה עם רטבים עשירים וכן גם פירות ים או בשרים.
הכנתי רוטב מרינרה במחבת עמוקה מכל טוב המזווה יחד עם טבעות קלמרי איכותיות ווואלה.. יצאה לי פסטה לתפארת יום שבת בצהריים. פתחתי בקבוק יין קריר שמצאתי במקרר היינות שלי ונהניתי משמש חמימה שנכנסה מחלון המרפסת.


מצרכים (4-6 מנות)
שמן זית איכותי
1 חבילת פסטה רחבה (אני השתמשתי בקלפי רביולי)
400 גר' טבעות קלמרי (עדיף טרי כמובן)
1/3 כוס יין לבן (את היין שתשתו בארוחה, עדיף)
1 בצלצל שאלוט קצוץ
3 שיני שום
1/4 צ'ילי טרי קצוץ (אפשר גם פתיתי צ'ילי יבש לפי הטעם)
1 גזר קלוף וחתוך ברנואז
1 גבעול סלרי אמריקאי חתוך ברנואז
1/4 שומר נקי חתוך ברנואז
1 קופסת שימורים עגבניות חתוכות מייבוא איטלקי (אני משתמש ב MUTI)
1 כפית צלפים מסוננים שלמים
מלח ופלפל שחור טרי
קורט סוכר (לאזן את טעם העגבניות)
2 כפות פטרוזיליה קצוצה
פטרוזיליה לקישוט


הכנה:
1 – בסיר גדול מרתיחים המון מים עם מלח ומבשלים את הפסטה לפי הוראות יצרן עד לדרגת בישול אל דנטה (הרוטב ממתין לפסטה ולא להיפך!)
2 – במחבת רחבה ועמוקה מחממים שמן זית ומאדים את הבצל יחד עם השום והצ'ילי עד לשקיפות.
מוסיפים את הגזר, הסלרי והשומר ומגבירים מעט את האש. ממשיכים לבשל עד לקרמול עדין.
3 – מוסיפים את היין ומצמצמים את הנוזל בשני שליש. מוסיפים את העגבניות הצלפים מלח פלפל וסוכר ומבשלים ל 15-20 דק' עד לרוטב עשיר וטעים.
4 – מוסיפים את הקלמרי והפטרוזיליה הקצוצה ומערבבים. מוסיפים את הפסטה למחבת ומערבבים שוב. מבשלים לדק' ספורות עד שהקלמרי נאטם בצבעו. מכבים את האש וטועמים. מתקנים תיבול אם צריך
ומגישים יחד עם פטרוזיליה לקישוט.


בתאבון,
אביעד.

יום שבת, 22 במרץ 2014

שרימפס אפויים בחמאה מתובלת ופנקו



את המתכון ביססתי על ספר בישול של הרוזנת היחפה, מכירים אותה מערוצי הבישול מהטלוויזיה?
אני בדרך כלל די שונא לראות אותה כי היא יותר מידי עבורי.. קשה קצת להסביר מה ולמה, אבל יש שם משהו צבוע קצת. כמו לא מעט מתכניות הבישול. אבל מילא. בכל זאת, לכל אלה יש ספרי בישול די מוצלחים, אם לוקחים אותם בתור השראה. התמונות בדרך כלל נהדרות וזו ד"א הסיבה מספר אחת שאני קונה אותם. כדי לקבל השראה לצילומים, לנתח תמונות אוכל וכדומה וזה גם כמו כל אחד, מעורר אצלי את מיצי הקיבה, כך שאני חייב לגשת ולהכין לי משהו לאכול. כך אני מוצא את עצמי כמעט כל יום מבשל עבורי, שזה דבר מעולה לכשעצמו.
הפעם, שוב מתכון שבבסיסו שרימפ. אני מת על הג'וקים הימיים הללו (ותודה לשמוליק על המושג) וכל מתכון שאני מכין סביבם, מבחינתי הופך להיות שוס לאומי עבורי. אז הנה, עוד אחד סוף!
הפעם ללא טיגון או מחבת\גז, אלא אפייה של כמה דק' עם מרינדה ממש פשוטה של שמן זית ויין לבן וחמאה מתובלת בעשבי תיבול, שום ופאנקו! כדי לתת פריכות משגעת וטקסטורה מעניינת לכל הנושא הזה. ניתן להכין בתבנית גדולה מרכזית וממנה להגיש לצלחות אישיות, ניתן גם להניח הגשה מרכזית ושכל אחד יבוא וייקח (סטייל בופה) ואפשר גם להתחכם ולהכין את המנה מבעוד מועד שהיא כבר אישית..
אז במקום תבנית גדולה או בינונית, כמה קטנות לפי מספר הסועדים שאתם מארחים. זה הרבה יותר "ייצוגי", נחמד וקלאסי, אבל אני באמת משאיר לכם את הבחירה הזו.. מה שמתאים לאחד לא מתאים..
טוב נו.. בקיצור YMMV.


מצרכים (4-6 מנות)
1 קג' שרימפס, מנוקים ו"שרוטים לפרפר"*
100 גר' חמאה צהובה רכה מאד ועוד קצת לשימון התבנית
3 כפות שמן זית
3 כפות יין לבן יבש
4 שיני שום כתושות
2 בצלצלי שאלוט קצוצים
1/3 כוס פטרוזיליה קצוצה
1 כפית רוזמרין קצוץ דק
גרידה מקליפת לימון קטן
קורט של שבבי צ'ילי (אופציונלי)
1/4 כפית אבקת צ'ילי
1 חלמון גדול
1/2 עד 3/4 כוס פירורי פאנקו (או פירורי לחם "רגילים")
מלח ופלפל שחור לפי הטעם

* "שרוטים לפרפר" אומר שאחרי שניקינו את השרימפסים משריון ומהפס השחור שעל גבו (לכל אלו שלא קנו קפוא), אנו בעזרת סכין חדה נעבור באמצע גב השרימפס מלמעלה למטה בערך בשליש או בחצי מעומקו וכך נגרום לו "להיפתח" מעט בחימום.. זה נראה קצת כמו "כנפיים".

 

הכנה:
- מחממים תנור אפייה ל 220 מעלות-
1 – בקערה גדולה מניחים את השרימפסים הנקיים ויוצקים מעליהם את השמן זית והיין הלבן. מתבלים בעדינות במלח ובפלפל שחור לפי הטעם ומניחים בצד.
2 – משמנים בחמאה תבנית בינונית\גדולה או כלים אישיים להגשה (חסיני חום לתנור) ומניחים בצד להמשך.
3 – מערבבים בקערה את החמאה הרכה, השום, השאלוט, פטרוזיליה, רוזמרין, גרידת לימון, צ'ילי, חלמון ואת פירורי הפאנקו. מתבלים בעדינות במלח ובפלפל שחור לפי הטעם.
4  - מסדרים את השרימפסים בצורה יפה בתבנית או בכלים האישיים ומחלקים את ייתרת המרינדה שנשארה בקערה. מצפים את החלק העליון של התבנית (או הכלים) בחמאה המתובלת ומכניסים לתנור לאפייה של 10-14 דק' (באמצע התנור) תלוי בתנור שיש לכם. מעבירים את תנור האפייה למצב גריל ומעבירים את התבנית לשליש העליון של התנור לדקה שתיים נוספות עד להזהבה יפה (אם הציפי הזהיב כבר ממקודם, אין צורך לעשות את החלק האחרון.
מוציאים ומגישים).


בתאבון,
אביעד.

יום שישי, 24 בינואר 2014

רצועות חזה עוף ברוטב מרסלה ולימון



מתכון פשוט וטעים מאד, של חזה עוף ברוטב של יין מרסלה וציר עוף כהה.
את נתחי החזה אנו מטגנים קלות על מחבת, מכינים את הרוטב ומגישים. את הציר כמובן יש להכין לפני כן למי שאין וזו העבודה הקשה, שבלעדיה יהיה קצת קשה לקבל את הרוטב החלק, הסמיך והעשיר שעוטף את נתח העוף העסיסיים. יין מרסלה אפשר כיום לרכוש במעדניות מתמחות או בחנויות יין ואלכוהול שפזורות ברחבי הארץ . זהו יין מרוכז ומחוזק, עם טעם מדהים שמעשיר את המנה הזו מאד.
זו כמובן השפעה איטלקית כמעט מסורתית, כאשר יין מרסלה מופיע במתכונים רבים מהמולדת.
כמו עגל ברוטב מרסלה ושמנת ועוד המון. זהו מתכון בסיסי כמעט שחושבים על מטבח איטלקי ביתי.. ואין פה שום זכר לגורמה, למרות התהליך או המרכיבים.. שיש מן הסתם בכל בית שמבשל באיטליה.. שזה שווה כמעט לכל בית. כאמור, הציר, יין מרסלה וכן הלאה אלו מצרכים סטנדרטים ביותר באיטליה.
למתכון הזה כמובן יש וריאציות ופיתוחים נוספים שבתקווה בקרוב, אעלה גם כן.. כמו תוספת של פטריות ותימין על פירה חלבי חלק ונהדר ועוד כמובן.

מצרכים (4 מנות):
2 חזות עוף, נקיים. חתוכים לרצועות.
מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם
קמח לציפוי
שמן זית
2 בצלצלי שאלוט קצוצים דק
1/2 כוס יין מרסלה
1 כוס ציר עוף כהה (מתכון ניתן לקחת מלשונית "צירים ורטבים" בראש הבלוג)
2 כפות חמאה רכה
1 לימון
חופן פטרוזיליה קצוצה טרייה


הכנה:
1 – מתבלים את נתחי העוף במלח, פלפל וקמח משני הצדדים. מנערים מעודפים. מחממים מחבת ויוצקים 2 כפות שמן זית. מטגנים 3-4 נתחים בכל פעם משני הצדדים עד להזהבה יפה. מוציאים לצלחת ומכסים בנייר אלומיניום כדי לשמור על חום. כך ממשיכים לטגן את כל נתחי העוף.
2 – באותה המחבת, הוסיפו מעט שמן זית בנוסף לאחר הטיגונים ואת השאלוט. טגנו וערבבו עד שהוא מתרכך ונהיה שקוף.
הגבירו את האש והוסיפו את היין. קרצפו בעזרת כף עץ את תחתית המחבת עד שכל המשקעים שנדבקו השתחררו. הוסיפו את הנוזלים שניגרו מהעוף בצלחת בחוץ אל היין והמשיכו לבשל עד לצמצום כל הנוזל כמעט עד לכמות של 2 כפות נוזל~.
3 – הוסיפו את ציר העוף הנמיכו את האש לבינונית. תנו לציר להתבשל ולהצטמצם בחצי לפחות. הוסיפו את החמאה הקרה וערבבו (על אש נמוכה מאד או אפילו בצד הלהבה) עד שהיא נעלמת ברוטב והוא נעשה מבריק סמיך וחלק. תבלו במעט מלח ופלפל עם יש צורך (לטעום קודם, כן..?!).
4 – החזירו את נתחי העוף אל הרוטב, פזרו פטרוזיליה קצוצה על התבשיל וסחטו מיץ מחצי לימון. ערבבו ובשלו עד שהעוף מתחמם והרוטב מבעבע קלות. כבו את האש.


הגישו עם פירה תפוח אדמה, אורז, ריזוטו או פולנטה למשל. המנה הזו יכולה להיות גם מעולה על פסטה, או אפילו רק עם סלט רענן בצד.
בתאבון.

יום חמישי, 13 ביוני 2013

צלעות חזיר במשרה מי מלח עם סלסה ורדה של פטרוזיליה וצלפים.



מי מלח? וואלה.. כן. אבל לא בדיוק.. מי מלח הם בעקרון התרגום העברי ל "Brine" שזה משרה מימי של מים, מלח, סוכר ותבלינים נוספים. המשרה הזה נספג בעוף, חזיר, הודו וכו.. והמליחות כמו גם הסוכרים יחד עם התבלינים השונים- גורמים לבשר להיות רך, טעים ועסיסי כמו שמעולם לא אכלתם!
אני אוהב מאד "צלעות לבן" ומכין מהם מידי פעם על מחבת הפסים שלי בבית, או כמובן על המנגל שיוצא לי.
המשרה הזה פשוט מקפיץ כל מנה לרמות שאי אפשר בכלל להשוות את החיים לפני ואחרי.
הפעם עם 'סלסה ורדה' של פטרוזיליה וצלפים, שמוגש יחד עם ירקות חרוכים.
מנה מופלאה שההכנה אורכת זמן (המשרה) אך זמן הבישול מהיר מאד. אם תשימו את הצלעות בבוקר במשרה, בצהריים כבר תוכלו לבשל לעצמכם.. אז זה לא כזה נורא בסופו של דבר.

מצרכים: (4-6 מנות)
4-6 צלעות חזיר שמנמנות טריות וורדרדות.

למי ההשרייה - 
8 כוסות מים
חופן גדול של מלח גס
1/2 כוס סוכר חום
2-3 עלי דפנה
1 כפית זרעי פלפל שחור שלמים
1 צרור גבעולי תימין טרי
1 צרור גבעולי רוזמרין טרי

לסלסה-
1/2 צרור פטרוזיליה קצוצה
2 כפות צלפים במלח או בשמן זית, שטופים מסוננים וקצוצים גס
1 בצלצל שאלוט קצוץ
1 כפית מלח גס
1 כפית פלפל שחור גרוס
1/2 כוס שמן זית
1 שן שום כתושה (מי שאוהב יכול להוסיף עוד)
1 כפית חרדל דיז'ון
1 כפית חומץ בן יין אדום

הכנה:
1 – מחממים בסיר קטן 4 כוסות מים ואת כל שאר מרכיבי המשרה עד לסף רתיחה. (הסוכר והמלח בעקרון מתמוססים בשל חום המים וזה מה שאנחנו רוצים בעצם), מוסיפים לנוזל את 4 כוסות המים הנוספים כדי לצנן בחזרה.
2 – בתבנית עמוקה מסדרים את הצלעות בשטח פנים אחיד ויוצקים מעליהם את נוזל המשרה. מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל3 שעות, מוציאים וממתינים כשעה נוספות להעלות בחזרה את הטמפ' לזו של החדר. (הזמנים הם "לפחות" אפשר וכדאי גם יותר זמן במקרר, אבל לא צריך להגזים ולהשאיר יומיים).
3 – מוציאים את הצלעות מהמשרה, מייבשים אותם במגבת מטבח או בנייר סופג. מחממים גריל, או מחבת פסים מברזל יצוק לחום גבוה. מושכים את הצלעות בשמן זית משני הצדדים, מתבלים בפלפל שחור (לא למלח!!) וצולים עד למידת עשייה מושלמת (סטייק ובכלל בשר לבן לא צולים מדיום או ריר, אלא עד לדרגת עשייה מוחלטת אך לא יותר מזה כדי לא לייבש אותו).
4 – מוציאים לצלחת חמימה.
5 – במקביל מערבבים יחד את כל מרכיבי הסלסלה

מגישים לכל סועד צלע גדולה, כף של סלסה מעליו וכמובן ירקות צלויים בתנור או על הגריל, תפוחי אדמה, פירה או כל דבר שמתאים לכם.

בתאבון,
אביעד.




יום חמישי, 23 במאי 2013

טבעות קלמארי, שעועית לבנה, שום קונפי, מרווה וחומץ בלסמי



בבואכם לספרד ולברצלונה בפרט, כנסו נא (כאילו שיש לכם ברירה) לשוק המקורה הגדול ואולי הטוב והצבעוני בעולם "לה בוקריה". שבו לכם בנחת באחד הטפאס ברים הפזורים בפנים, עדיף ב"בר-פינוקיו" או ב אל קווים (EL QUIM) והזמינו לכם קודם כל מנה מופלאה של Chipirones con judias-
(בקטלנית – Xipirons amb Mongets) ובשפתנו אנו – בייבי דיונון ושעועית לבנה.
זוהי מנה שתחרת אצלכם עד לסוף הימים.
קערה מדהימה עם שעועית לבנה שבושלה עד לריכוך מושלם, שוחה באמבטיה של שמן זית ושום ועורבבה עם בייבי דיונונים שטוגנו על הפלנצ'ה, שניה לפני. כל זה מעוטר בחומץ בלסמי מצומצם עתיר טעם ומתקתק וכמובן בפטרוזיליה קצוצה, רעננה.
זו צלחת שאת סופה מנגבים עם שפיץ של בגט, לוגמים את השלוק האחרון של הקאווה ומביטים לשמיים כחולים המבשרים שהכול טוב בעולם!
אז לצערי, אני כבר כמה ימים אחרי הטיול האחרון שלי לברצלונה אהובתי, אבל את המנות שאכלתי שם לא אשכח ולשמחתי אוכל להכין גם פה... (טוב, כמעט.. L ).
את המנה שלפנינו הכנתי כמובן בהשראת זו שאכלתי כמה פעמים טובות, בעיקר בבקרים- בעודי מטייל בשוק שוב ושוב.
אז בייבי קלמרי טריים ויפים כמו בברצלונה אי אפשר להשיג כאן וגם אם כן, זה מצרך נדיר מאין כמוהו, אבל שעועית לבנה, שמן זית, שום, מרווה, חומץ בלסמי טוב ואפילו קלמרי טריים יש ויש.
אז מנה דומה, לא בעיה להכין גם בארץ ישראל והנה היא כאן לפניכם.
חוץ מבישול השעועית, זמן התקנתה של המנה אורך דקות! הרבה פחות מזמן בליסתה J.
יש עוד כמה דברים שמצריכים זמן כמו; לצמצם חומץ בלסמי או להכין את השום, אבל אני לוקח בחשבון שיש לכם כזה מוכן, או שתעשו זאת בזמן שהשעועית מתבשלת בכל מקרה.
זה בעצם מן סלט חם, טעים נורא שיתאים לכמעט כל מעמד או ארוחה מבחינתי. אני פשוט ניגשתי אחר הצהריים חמים אחד, הכנתי ונהניתי לאכול כך סתם מול הנוף החיפאי, מבעד לחלון המרפסת.

מצרכים (2 מנות~)
1 כוס שעועית לבנה יבשה מושרית לילה בהמון מים ומסוננת
שמן זית משובח
8 עלי מרווה
1 ראש שום
200 גר' קלמרי צעירים חתוכים לטבעות
פטרוזיליה רעננה קצוצה לקישוט
1/4 צ'ילי טרי קצוץ

1/3 כוס חומץ בלסמי משובח (אני השתמשתי באחד של 10 שנים)
1/2 כף סוכר חום
1 כוכב אניס (אופציונלי)

מלח ופלפל שחור גרוס


הכנה:
1 – מבשלים את השעועית במים קרים עם 4 עלי מרווה עד לריכוך מושלם (זהירות שהשעועית לא תתפרק בבישול, אנחנו מחפשים "תכשיטים") מסננים ומצננים לטמפ החדר.
2 – בינתיים; גוזרים ריבוע של נייר אלומיניום ומניחים באמצע את ראש השום. מזליפים שמן זית בנדיבות ועוטפים את השום בנייר האלומיניום. מכניסים לתנור שחומר מראש ל 200 מעלות לכ חצי שעה. מוציאים ולוחצים את שיני השום לקערה קטנה או צנצנת. עוטפים בשמן זית ושומרים בצד (ניתן להכין המון כאלו ולשמור במקרר עד ל 3 שבועות)
2.1 בינתיים; בסיר רטבים מוסיפים את החומץ בלסמי, הסוכר וכוכב האניס ומצמצמים למרקם סירופי על להבה בינונית ל בערך שליש כמות (זה יספיק לזוג המנות, אני בדרך כלל עושה את זה לבקבוק חומץ שלם ומכניס לבקבוק לחיץ למנות עתידיות! זה מעולה על כמעט כל דבר – סלט, עוף, גלידה! ועוד) שומרים בצד.
3 – במחבת ברזל מוסיפים כף שמן זית, הצ'ילי ו 8 שיני שום קונפי ומערבבים קלות. מוסיפים את עלי המרווה הנותרים ומניחים לשמן לספוג את הטעמים לחצי דקה נוספת.
4 – מוסיפים את טבעות הקלמארי ומקפיצים עד לאיטום צבעם (זה לוקח פחות מדקה!). מוסיפים שעועית שתספיק ל 2 מנות (כל אחד וההספק שלו) ומערבבים יחד. מתבלים במלח ופלפל שחור גרוס, מזליפים עוד כף שמן זית ומערבבים לדקה נוספת עד שהשעועית סופגת טעמים.
5 – מחלקים את הכבודה ל 2 צלחות חצי עמוקות. מזליפים חומץ בלסמי מצומצם ומפזרים פטרוזיליה קצוצה מעל לסיום.

מגישים עם מעט בגט או לחמניה טרייה לספיגת טעמים.
 

בתאבון,
אביעד.


יום חמישי, 21 במרץ 2013

שרימפס צלוי ברוטב עשבי תיבול ושום - pil pil



מכירים את מרק ביטמן?, לא? טוב נו.. אני אזכיר לכם. חוץ מזה שהוא אחד מכתבי האוכל המוערכים והידועים ביותר בארצות הברית. יש לו גם טור שבועי בניו יורק טיימס כבר 11 שנה והוא גם הגבר השני בסדרה on the road again יחד עם מריו בטאלי (גווינית' פאלטרו ו בסולי היפה).
מרק בייטמן הוא כותב ספרי בישול רבי מכר, שזכה במי יודע כמה פרסים על כך. הטור שלו בטיימס נקרא ה"מנימליסט" והגישה העממית שלו, התחבבה על קהל הקוראים בצורה כזו- שהוא כבר הפך לסופר סטאר ללא ספק. באחד מפרקי הסדרה הם היו אצל אחד מהשפים הידועים והטובים בספרד כולה, חואן ארזאק (Juan–Marie Arzak). שם הם למדו והכינו איתו יחד מנה שנקראת "פיל פיל" PIL PIL , שזה מן תבשיל מחיך דג, ברוטב של עשבי תיבול, שמן ושום. ארזאק הראה להם איך הוא מצליח ליצור רוטב מאמולסיה של שמן זית וג'לטין שניגר מהדג עצמו. פרק מדהים ומחכים בצורה אדירה. בטח מלראות גאון כזה בפעולה.
אבל זה לא מה שנעשה היום.. ביטמן שחזר הביתה, "שיחזר" את המתכון, רק עם שרימפסים במקום חלקי הדג ההוא שהכין ארזאק במטבח המסעדה שלו ובמקום צלייה על הגז, הכין את הכול בתנור. בלי אמולסיה, אבל עם המון טעם.
בקיצור- פשוט, מינימליסטי, מפוצץ בטעמים ונורא נורא מהיר וקל להכנה (ולא ממש קשור לארזאק ;-) ). מי שרוצה להתחכם.. שיכתוב לי מייל, אתן לו את המתכון המקורי של ארזאק. בינתיים, הנה המנה של בייטמן שהיא מגניבה לכשעצמה. 


מצרכים: (2-10 מנות, תלוי בגודל המנה שתגישו)
40 חסילונים טריים וקלופים
1 כוס פטרוזיליה קצוצה 
2-3 שיני שום גדולות קלופות
1/3 כוס שמן זית משובח
6 גבעולי בצל ירוק נקיים וקצוצים גס
1/3 כוס נוזל (מים, יין לבן, ציר דגים, ציר עוף צח וכו) – אני השתמשתי ביין לבן
מלח ופלפל שחור טרי לפי הטעם

הכנה:
חממו תנור אפייה על מצב טורבו ל 200-220 מעלות
1 – במעבד מזון הכניסו את השום יחד עם שמן הזית, הפטרוזיליה והבצל ירוק ועבדו לתערובת, הוציאו עם מרית לסיר רחב שוליים. הוסיפו את השרימפסים ואת הנוזל שבחרתם. תבלו במעט מלח ופלפל וערבבו. הכניסו לתנור החם ל 10-15 דק' עד שה שרימפסים נעשים ורודים והתבשיל כולו מבעבע.
הוציאו והגישו עם בגט טרי ויין לבן יבש.


הערה: ניתן להכין את התבשיל גם על כירה במקום בתנור למי שמעדיף. שימו לב רק לערבב מידי פעם שלא ישרפו העשבים בתחתית. זה מניסיון אפילו יותר פשוט, רק שונה טיפה. 

בתאבון,
אביעד.



יום שני, 19 בספטמבר 2011

סלט טוסקני של שעועית וטונה בשמן זית ולימון.




זו היא מנת פתיחה, סלט, או אנטיפסטי. זה הכל עניין של שיווק, לא?
טונה ושעועית הולכים יד ביד באיטליה ובעיקר בטוסקנה שהם כנראה אכלני השעועית הגדולים באיטליה.
ד"א יש ואריאציה לסלט הזה, שבמקום שעועית לבנה משתמשים בגרגירי חומוס שלמים ורכים. חומוס וטונה מפורסמים בטוסקנה גם כן.
במצרכים תראו פילה טונה בשמן זית, יש בעקרון במעדניות מתמחות כיום בייבוא אישי נתחי טונה משובחים, ששומרו בצנצנות מלאות בשמן זית. טעמם מדהים, איכותי וכלל לא מזכיר את השימורים שאנו אוכלים ביום יום. אבל למי שלא בא לרכוש צנצנת קטנטנה כזו בלא מעט כסף, יכול ללא ספק להשתמש בשימורים הרגילים, כך עושים בבתים בטוסקנה בכל מקרה. רק שימו לב שאתם משתמשים בטונה בשמן זית, ולא במשהו אחר כמו צמחי, מים וכו. נסו להשיג את הטונה בשמן זית בלבד למנה זו.  דבר נוסף הוא השעועית כמובן. אני מניח שלא לכל אחד יש סיר ענק של שעועית לבנה מוכנה בכל רגע ולהתחיל להשרות לילה קודם ולבשל כמה שעות שעועית בשביל "סלט" זה קצת אובר .. אפילו עבורי. אז מה שאני עושה זה משתמש בשעועית מהשקיות הקפואות של סנפרוסט. אני מחזיק שקית כזו כדרך קבע בפריזר ולוקח ממנה כמה שאני צריך בכל פעם.
היא טובה ודי איכותית. אני פשוט מבשל אותה במים כדי לחמם ולרכך אותה עוד קצת וזהו. די פשוט. ד"א מי שמוצא שימורי שעועית לבנה (לא אלו ברסק עגבניות), יכול להשתמש בזה גם כן. רק שימו לב לשטוף את השעועית היטב תחת הברז כדי להוציא את כל הנוזלים מקופסת השימורים. הם נוטים להשאיר טעם לוואי די גרוע. זהו. סה"כ זה לא כזה מתכון, אלא יותר לערבב הכל והופלה. כמו הרבה סלטים בעצם. המצרכים הטריים והנכונים וכמובן היחס, הם אלו שעושים את ההבדל.

מצרכים:
1 צנצנת פילה טונה בשמן זית
2 כוסטת שעועית לבנה רכה מאד 
1/2 בצל סגול פרוסים אמינסר (או 2 בצלצלי שאלוט)
1/3 כוס פטרוזיליה קצוצה
מיץ מחצי לימון
מלח ופלפל לפי הטעם
שמן זית לפי הטעם

הכנה:
1 – בקערה מערבבים את כל המרכיבים יחד ומתבלים לפי הטעם. פשוט וטעים.
מגישים בקערה גדולה באמצע השולחן יחד עם אנטי פסטי אחרים, או אפילו בצלחות אישיות כמנה ראשונה קלילה.

 

בתאבון,
אביעד.

כמו תמיד, הקליקו על התמונות כדי לראות אותן הכי טוב..
ואל תשכחו להגיב..
C YA.

יום חמישי, 25 באוגוסט 2011

עוף צלוי בתנור


הכותרת מדברת על אחד ממתכוני העוף- הבנאלים ביותר שיש לדעתי, במטבח הישראלי..
מי לא מכיר מה זה עוף בתנור?
כבר מגיל צעיר טעמנו ועד סוף ימנו כנראה שנאכל מאות פעמים, בואריאציות כאלו ואחרות..

אך ברשותכם.. למרות הבנאליות ולמרות השכיחות של המנה "הזו"..לקחתי על עצמי
להביא אליכם את המתכון הבטוח ואחד הטעימים אם לא ה..
סה"כ הכנה די פשוטה, עם מעט מאד מרכיבים.. שעה בתנור ומשפחה שלמה, אוכלת ומלקקת את האצבעות.
עוף שלם לדעתי נעשה טוב יותר מאשר חלקים שחילקו אותם לפני. מכיוון שעוף שלם, נשאר עסיסי
ומלא בטעמים. בעוד חלקים קטנים יותר, נוטים להתייבש, או להיות סמרטוטיים אם לא נזהרים בזמנים.

המתכון הזה לפנינו, הוא לעוף שלם! אחד המרכיבים פה הוא חמאה, לכל אלו ששומרים כשרות..
החליפו את החמאה בשמן זית איכותי.. ייצא לכם פיקס, מבטיח! מנסיון.

מצרכים: (עוף אחד מספיק ל 2 רעבים, או ל 4 גמדים.. הכפילו לפי כמה שנראה לכם לנכון)
1 עוף שלם גדול ויפה. שטוף, נקי ומנוגב.
50 גר' חמאה (או שמן זית למאותגרי כשרות)
6 גבעולי טימין טריים
3 גבעולי רוזמרין טריים
10 גבעולי פטרוזיליה טרייה
1 לימון מחולק לרבעים
4 שיני שום
מלח גס
פלפל שחור גרוס

להכנה:
1 - מניחים את העוף על רשת צלייה שבתחתיתה תבנית, בוזקים מעט מלח בתוכו ומעסים ל 10 שניות.
סוחטים רבע מהלימון ומעסים את המיץ גם כן בחלל העוף.
2 - בעזרת האצבעות נכנסים בין העור לבין גב העוף ומפרידים אותו בעדינות כדי שיווצרו 2 כיסים (העור באמצע הגב יהיה קשה יותר להפרדה.. השאירו אותו "קשור").
3 - קוצצים את השום, הטימין, הרוזמרין והפטריוזיליה לקערה קטנה (ללא הגבעולים) מערבבים ומוסיפים חצי כפית מלח גס וחצי כפית פלפל שחור גרוס.
בוזקים חצי חופן, בחלל העוף ועוד קצת, משפשפים בכיסים שהכנו בין העור לגב. מכניסים את הלימון לחלל העוף
וקושרים את הרגליים יחד, כדי "לחסום" את היציאה (אפשר גם לנעוץ קיסמים).
4 - מורחים את העוף כולו בחמאה (או בשמן זית) ומפזרים את מה שנשאר מעשבי התיבול כך שיכסו באופן שווה את העוף (הוא לא חייב להיות כולו ירוק, רק שיהיו עליו עשבים בכל שיטחו).
5 - לתוספת, פזרו קוביות גדולות של תפוחי אדמה בתחתית התבנית מתחת לרשת עם העוף.. הזליפו קצת שמן זית ותבלו במעט מלח ופלפל שחור.. נוזלי העוף שייגרו על תפוחי האדמה בעת הצלייה, יתבלו אותו בשומן נפלא בנוסף.
הכניסו את התבנית עם תפוחי האדמה שמעליה מיד הרשת והעוף שגבו כלפי מעלה לתנור שחומם מראש על 225 מעלות
וצלו ל 45-60 דק' (YMMV)
הערה: 15 דקות לפני תום הזמן, הפכו את העוף לצידו השני, כדי שיהיה קריספי משני הצדדים.

בתאבון,
אביעד.

יום חמישי, 11 באוגוסט 2011

מח עצם על סלט פטרוזיליה שום ולימון...




זו ללא ספק מנה שתכנס לתפריט המסעדה העתידית שאפתח (כשאהיה גדול).
העולם מתחלק לשניים באופן מובהק. אלו שמוכנים להתחתן עם מח עצם והניורונים במוחם פשוט מתפוצצים מאושר עילאי, בכל פעם שהלשון פוגשת במרקם הרך והטעם האדיר הזה. ואלו שלא מסוגלים לגעת בזה (זה בסדר! אתם לא חייבים..  More for US!![אייקון שטני]).
מח עצם לא פעם ולא פעמיים במגזינים ובספרים הגסטרונומיים מושווה (ובצדק לדעתי) לפואה גרא (כבד אווז). רק שהם בעצם נבדלים בטעם שונה לגמרי. ההשוואה באה בעקבות רמת ההתרגשות והריר שמפתח הסועד, מול כל אחד מחומרי הגלם המוכנים בצלחתו. מצד אחד מח העצם; עם טעם עמוק, אדמתי ומרקם רך ונימוח. ומצד שני- הכבד אווז. העדין, החמאתי והקטיפתי. שמעביר בך ייסוריי מצפון קרדיולוגים באופן יוצא מן הכלל. עם אחד תרצה להתחתן.. ומצד שני תמיד תשמור איזה לילה או 2 בשבוע לרומן מטורף ומלא בתשוקה. המתכון הזה הוא אחד הנהדרים שאני מכיר. אפשר להכין אותו כטפאס לכמות אנשים גדולה.. או אפילו כמנה ראשונה בארוחת ערב מיוחדת..הכול הולך. והולך מזה הרבה. אני מבטיח לכם ;).

מצרכים: (תכפילו בשביל אין סוף)
עצמות מח עצם טריות ונקיות
2-3 כפיות מלח גס
מים מינרלים
בגט רחב\רוסטיק פרוס באלכסון לפרוסות גדולות.

לסלט: (תכפילו לפי הצורך)
2/3 כוס צרור פטרוזיליה קצוצה גס
1 בצלצל שאלוט קצוץ
2 שיני שום מעוכות וקצוצות דק דק
2 כפיות של צלפים קטנים במלח קצוצים גס
3 כפות שמן זית משובח
2 כפיות מיץ מלימון טרי
מלח ופלפל לפי הטעם
מלח ים אטלנטי לקישוט

הכנה:
1 – בקערה או בתבנית עמוקה מאד- הניחו את עצמות המח עומדות אחת ליד השנייה וצקו מים נקיים (עדיף מינרלים, או מתמי 4 וכיוצ') עד כדי כיסוי. הוסיפו 2 כפיות מלח גס והמתינו כ 8 שעות בערך.
נסו להחליף את המים פעם פעמיים במשך הזמן.. והוסיפו מלח כמובן באותו היחס.
(למשל אם בא לכם ביום שישי בערב להכין את המנה.. התחילו להשרות כבר מהבוקר.. כך תוכלו בצהריים בערך להחליף את המים פעם אחת ופעם אחת ופעם שנייה 2-3 שעות לפני האפייה.
2 – חממו תנור ל 220 מעלות, הוציאו את העצמות מן המים ונגבו אותם היטב ובזהירות במגבת מטבח.
סדרו אותם על תבנית מרופדת בנייר אפייה ואפו אותם בתנור ל 15-20 דק' (לא יותר!, אנחנו לא רוצים להמיס את מח העצם דרך העצמות, אלא רק לרכך אותו מספיק כדי שנוכל להוציא אותו בקלות עם כפית קטנה, או סכין) והוציאו החוצה.
2.1 – על תבנית אפייה נוספת מרופדת בנייר אפייה סדרו את פרוסות הבגט והזליפו עליהן מעט שמן זית.
הכניסו את התבנית בשליש התחתון (מתחת לתבנית עם העצמות מח) ואפו את הפרוסות לטוסט זהוב.
3 – בינתיים: ערבבו בקערה קטנה בעזרת כף- את כל מרכיבי הסלט. בעדינות. פרט למלח הים האטלנטי.
4 – הגישו בצלחת גדולה או בצלחות אישיות פרוסות בגט, עליהן כף של הסלט וקורט מלח ים אטלנטי. בנוסף לזוג או שלישית עצמות מח, שמהן האורחים יוציאו את המח ויניחו על הסלט.


בתאבון,
אביעד. 



Bone marrow in a salad of parsley, garlic and lemon...


It is definitely a dish that will get into my menu for the future restaurant I'll open {when I'll be older}.
The culinary world divides into two. Those who are ready to marry with bone marrow and the neurons in their mind are exploding from bliss every time their tongue meets the delicate texture and this fabulous taste. And those who can't even touch it {it is okay, more for us!!}
In many magazine and gastronomic books, bone marrow is compare {justified} to Foie gras {French}, only that they are differ in their entirely different taste of course. The comparison is the level of excitement and the saliva the diner develop against each and every ready raw material in his plate. From one side, a bone marrow with its deep taste, earthy and soft texture and in the other hand the foie gras, delicate, buttery and velvety. It gives you extraordinary cardiologic nightmares. You will want to marry one and in the other hand you will save some for a night or two in a week for a crazy one night stand filled with passion.
This recipe is one of the wonderful I know. You can make it as tapas to a large amount of people or even as a entrée in a special dinner, everything goes, and plenty of it, I assure you J

Ingredients: {multiply by eternity}

Clean, fresh bone marrow bones
2-3 teaspoons of coarse salt
Mineral water
Wide baguette \ diagonal spread Rostik into big slices

Salad: {multiply as needed}
2/3 glass of coarse parsley
1 chopped shallot onion
2 very thin chopped garlic cloves
2 teaspoons of small chopped capers in coarse salt
3 tablespoons of fine olive oil
2 teaspoons of fresh lemon juice
Salt and pepper by taste
Atlantic sea salt for decoration

Cooking:

  1. In a bawl or a very deep cast, place the bone marrow standing next to each other and pour clean water {preferably mineral water} to cover the bones. Add 2 teaspoons of coarse salt and wait for 8 hours or so. Try changing the water once or twice during the 8 hours and add the salt in the same ratio. {For instance, if you like to make this dish Friday night, start in the morning, thus you can change the water at noon and another time will be 2-3 before cooking it}.
  2. Heat the oven to 220 degrees, pull out the bones from the water and wipe them carefully with a kitchen towel. Arrange them on a covered cast with baking paper and baked them in the oven for 15-20 minutes {not more! We don’t want to melt the marrow through the bones, but soften them just enough we can pull it out with a small teaspoon or a knife} and pull them out.
  3. On another baking cast covered with baking paper, arrange the baguette slices and drizzle some olive oil. Entered the cast in the lower 1/3 {underneath the cast with the bone marrow} and baked the slices to golden toasts.
  4. In the meanwhile: gently mix in a small bawl with a spoon, all the salad ingredients except the Atlantic sea salt.
  5. Serve in a large plate or in personal plates the baguette slices, put 1 spoon of the salad and pinch of the Atlantic seal salt on top. Additionally, to a pair or third bone marrow bones, that the guest will take out the marrow and put on the salad.

Appetite
Aviad  

Translation By - Gilad Barid

יום שני, 1 באוגוסט 2011

סלט שעועית לבנה, בצל סגול ולואיזה.


שעועית זה החומוס של הרומנים אומרים. ובכלל של ארצות הבלקן.. זו אחת הקטניות שמשתמשים בה במגוון כל כך רחב של מאכלים, מנות ומטעמים שקצת קשה לנכס אותה ללאום מסוים או אפילו לטעם. היא די פשוטה, סופגת את הטעמים שסביבה ומתאימה כאמור לכל מצב.

הרומן שלי עם שעועית התחיל עוד בילדות שזה אחד מהדברים הטעימים שאהבתי לדלות מסיר החמין, או לקפוץ ראש
לסיר של צ'ילי קון קרנה מהביל. הפעם - סלט. צימחוני, קל להכנה, מהיר מאד וטעים על כל שולחן ובכל מצב.

במקור זהו סלט שמגיע מארצות הבלקן, בולגריה, יוון וכדומה והוא מתווסף ל"מאזות" שעל השולחן.
אני שיניתי קצת והוספתי לו כמה עלי לואיזה קצוצים, כדי לתת לו טעם מיוחד ונוסף.


מצרכים: (לכמות שתספיק לארוחת משפחה)
1 כוס שעועית לבנה יבשה שהושרתה לילה בהמון מים
1/2 בצל סגול פרוס לקשתות דקות
1/3 כוס פטרוזיליה קצוצה
חופן עלי לואיזה טריים קצוצים
1/2 לימון סחוט טרי
1/3 כוס שמן זית משובח
1 שן שום כתושה
מלח ופלפל לפי הטעם

הכנה:
1 - בסיר גדול מרתיחים המון מים עם כפית מלח ומבשלים את השעועית לשעה עד שעתיים, עד שהיא מתרככת כמעט לגמרי.
מסננים מהמים ומצננים באוויר הפתוח.
2 - בקערה גדולה מוסיפים את כל רכיבי המנה ומערבבים בעדינות בעזרת כף, או הידיים.
3 - מגישים לשולחן עם סלטים שונים אחרים ולחם טרי.

בתאבון,
אביעד.


White bean salad, red onion and Louisa

They say that beans are the Humus of the Romanians and for the Balkan nations. It is one of the pulses that are highly used in a large variety of dishes that is hard to give them to one nation or even a certain taste. It quite simple, it absorbs the flavors around it and as I said, fit to any occasion.

My romance with beans started in my childhood. It was one of the tastiest things I loved pulling out from the meat stew or diving head on to a Chilly con carne steaming pot.
This time, beans in a salad, a vegetarian one, easy to make, very quick and very tasty on every table and in each occasion.

In its origin, it is a salad which comes from the Balkans, Bulgaria, Greece and such and it added up to the snacks on the table.
I change it a bit and added some chopped verbena leaves, just for that special extra taste.
  

Ingredients: {a family meal}
1 glass of white dry beans that was soaked with a lot of water for a night
1/2 purple onion, thin archers spread
1/3 glass of chopped parsley
A handful of fresh chopped verbena leaves
1/2 lemon, fresh and squeezed
1/3 crushed garlic clove
Salt and pepper

Cooking:
  1. In a large pot we boil a lot of water with one teaspoon of salt and cook the beans for an hour or two, until it almost entirely soften. Filter it from the water and "air" cools it.
  2. In a large bowl add all the ingredients and slightly mix it with a spoon or by hands.
  3. Serve it along with other salads and fresh bread.

Appetite
Aviad

Translation by - Gilad Barid 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...