‏הצגת רשומות עם תוויות .פטריות. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות .פטריות. הצג את כל הרשומות

יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

סלט קוסקוס ישראלי עם צימוקי זהב ופטריות צלויות.




קוסקוס ישראלי זה ביטוי חו"ל למוצר שנקרא בארץ "פתיתים". בארצות הברית למשל, מעטים "גילו" את המוצר התופח הזה שאצלנו כל ילד מכיר ואוכל מקטנות. שם שהוא מופיע במתכונים כאלו ואחרים ובדלפק המכירה בשווקים.. זה שמו.
אני עם הפלצנות הלא קשורה שלי, החלטתי לקרוא לו גם כך, אולי בגלל שהמילה 'פתיתים' מעבירה בי צמרמרות וזיכרונות של עיגולים יבשים חומים ושומניים שהגישו לי בעבר במוסדות כאלו ואחרים שהכינו אותם כנראה, בסירים ענקיים מבלי שום תשומת לב.

במתכון הזה; הפתיתים, זהובים, רכים מאד וטעימים. הם מתמזגים באופן מושלם יחד עם הירק המגוון, הצימוקים המתוקים והפטריות הצלויות. זה טרנד עכשווי לקחת חומרי גלם שעל פניהם "נחותים" ולבצע עימם מתכונים ברמה גבוהה ולשלב אותם עם חומרי גלם אחרים שמרימים ועוטפים אותם אחרת. זה עניין של תקציב וגם של ניסיון קולינרי. הסלט הזה הוא אחד הטעימים שאני מכיר. הוא צמחוני לחלוטין ויכול ללוות כל ארוחה כמעט ואפילו כמנה ראשונה כפי שאני אוהב להגיש אותו. 
שילוב הטעמים המדורג מכניס את הלשון והפה לכוננות ספיגה רעננה ומיוחדת מאד. יש הכנה מוקדמת, ולאחר מכן פשוט מערבבים הכול יחד. ההשראה לסלט הזה הגיעה מסלט די דומה שהציג ה ZEN שף מקנדה, שגילה "פתאום" את הפתיתים הנהדרים שלנו, או "קוסקוס ישראלי" (באנגלית במבטא צרפתי) כפי שהוא כינה אותם.


מצרכים: (2-4 מנות)
למשרה הצימוקים:
כפית זרעי חרדל
1/3 כוס סוכר
3/4 כוס מים
4 כפות חומץ אורז
1 כוס צימוקים זהובים
1 כפית תימין קצוץ
1 כפית רוזמרין קצוץ
1 צ'ילי טרי (פרוס לטבעות)

לסלט:
1 כוס פתיתים עגולים-'קוסקוס' שבושל בכוס ורבע ציר עוף (או במים, לאופציה פחות טובה)
2 כוסות פטריות טריות (פורטבלו, יער..)
1 כוס עשבי תיבול משולבים; פטרוזיליה, עירית, טארגון, ביבי תרד – קצוצים גס
1 כוס צימוקים שהושרו במשרה למעלה (עם מעט גרגירי החרדל)
3 כפות כוס חומץ שרי (בן יין אדום)
5 כפות שמן זית XV
מלח ופלפל לפי הטעם.
מעט מטבעות הצ'ילי שהיו במשרה הצימוקים

הכנה:
1 – משרים את הצימוקים לשעתיים שלוש ברכיבי המשרה, הם יתפחו בינתיים ויספגו את הטעמים. סננו
ושימרו בצד את הצימוקים, קצת מגרגירי החרדל וכמה טבעות של צ'ילי.
2 – מערבבים את מרכיבי הסלט ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.
3 – מגישים.


בתאבון, אביעד

זוכרים? אם מקליקים על התמונות רואים אותן בפורמט יפה ומסודר.

יום חמישי, 29 במרץ 2012

פטוצ'יני עם פטריות יער, שום מתקתק ואורוגולה.



את המנה הזו לקחתי בהשראת מריו באטאלי.. אחד מהאירון שף הגדולים בעולם ואולי אחד האיטלקים המפורסמים כיום שעובדים במטבח, כותבים ספרי בישול ומה לא.
הבחור הג'ינג'י השמן הזה כל כך נחמד, שבא לאכול איתו כל יום וכל היום. התאווה שלו לאוכל והראש שלו שעובד בצורה שאני כל כך מתחבר אליה, פשוט מקסים.
זו מנה מופלאה, קלילה מאד להכנה וסופר סופר טעימה. פשוט חבל על כל רגע שאתם יושבים ולא מכינים אותה לעצמכם. 
אה, כמעט שכחתי.. אני יודע שלחלקכם תהייה קצת בעיה בשלב מסוים בקריאת המרכיבים.. תאמינו לי.. הכול בסדר, לא טעיתי. אלה באמת 15 (כן! ח-מ-ש- ע-ש-ר-ה) שיני שום שם. זה טעים בטירוף, רק שימו לב לא לשרוף אותם כי אז הכול הולך לפח! השום הזה בכל מקרה, הולך להתמוסס כמעט, ברוטב.

מצרכים: (4 מנות)
500 גר' פסטה פטוצ'יני טרייה, או יבשה
1/3 כוס שמן זית
15 שיני שום שלמות
חופן ענקי של אורוגולה
2/3 כוס של ורמוט אדום ('סינזאנו רוסיני')
250 גר' פטריות יער קרועות ביד, נקיות
4 כפות חמאה משובחת
1/3 כוס פיקורינו או פרמז'ן, מגורדת

מלח ופלפל טרי גרוס לפי הטעם





הכנה:
1 – בסיר גדול עם המון מים ומלח, בשלו את הפסטה לפי הוראות היצרן או עד למידת עשיית "אל דנטה"
2 – במחבת גדולה חממו את שמן הזית על האש הכי הכי נמוכה שלכם וטגנו בעדינות(!!) את שיני השום עד לריכוך והזהבה קלה (שימו לב לא לשרוף, או לטגן יותר מידי מכיוון שהם נעשים מרים ולא מתוקים). הוציאו בעזרת כף מחוררת לקערה קטנה בצד (זה לוקח זמן, סבלנות זה המפתח) { ד"א מי שרוצה להגדיל.. יכול לאפות ראש שום בתנור עם מעט שמן זית מוזלף מעליו ל 20-30 דק').
3 – למחבת הוסיפו את החמאה והפטריות. הקפיצו יחד הכול במשך 3 דק' עד שהפטריות מאבדות נוזלים ומטוגנות. הוסיפו את הורמוט והטו את המחבת כדי להדליק את האלכוהול לאידוי. בשלו על אש בינונית עד צמצום לחצי מהנוזלים. הזיזו את המחבת מהאש.



4 – סננו את הפסטה המוכנה והעבירו אותה אל המחבת. הכניסו את האורגולה ואת השום שהמתין בצד עד כה. הפכו בעזרת מלקחיים את התערובת יחד עם האטריות, עד שהעלים קמלים לגמרי אך לא מאבדים את עצמם למוות. הוסיפו את הגבינה וערבבו פעם אחרונה (כל זאת כפי ששמתם לב נעשה שאין אש תחת המחבת, אלא משתדך עם החום שיש במחבת מהפסטה ושאר המרכיבים)

הגישו בצלחות עמוקות עם גבינת פרמז'ן, או פיקורינו מגורדת מעל לאקסטרה טעם.


בתאבון,
אביעד.

אם תקליקו על התמונות, תוכלו לראות אותן ברזולוציה המקסימלית שלהן.
אל תשכחו להגיב ולספר לי מה אתם חושבים.
C YA

יום חמישי, 8 במרץ 2012

רביולו בראגו פטריות חורש, פורצ'יני וכבדי עוף.



ההבדל בין רביולי פתוח (Rviolo's) לרביולי רגיל, הוא גם בגודל וגם בגלל שהוא פתוח ולא סגור, עם המילוי בתוך הבצק. אני אוהב הרבה יותר את הוורסיה הפתוחה. יש עדיין את ההרגשה של "חיתוך" הבצק כדי להגיע למילוי, אבל המנות קצת יותר מחוספסות וגדולות. כך, שיש הרגשה של ארוחה של ממש ולא מן מנה מסוגננת ועדינה מידי. מן מנה כזו שהיית אוכל באיזו חצר בטוסקנה ליד כרם או שדרת עצי זית, עם בקבוק יין מקומי והמון לחם וחמאה בצד ולאו דווקא באיזו מסעדה 3 כוכבים במילנו. אבל אתם יודעים מה?!.. המסעדות הללו התחילו לגלות את הקטע של ה"פתוח" (Rviolo) לאחרונה.. אז אני כבר לא בטוח שלא תיתקלו בהן (במנות כאלו) שם, גם כן.
כמות המתכונים לרביולי ממלאים כמה ספרי בישול בקלות.. ובאותה הקלות גם אפשר לשנות אותן לרביולו. אשתדל מפעם לפעם להציג לכם, לפחות את אלו המוצלחות באמת לטעמי. הפעם.. אחת שמתאימה לכל עונות השנה. אבל תלך היטב בימים קרירים.
ד"א את עלי הפסטה, עדיף לעשות לבד כמובן. קמח, ביצים, לרדד ולהרתיח. יש פה ערך מוסף שעד שלא טועמים, לא ממש מבינים לאן זה יכול להביא את רמת המנה. אבל מי שמתעצל בעניין. יכול לגשת לסופר הקרוב ולקנות חבילה של "עלי לזניה" הם יתאימו בדיוק למנה הזו גם כן.



מצרכים: ( 4 מנות)
400 גר' דפי פסטה טריים שבושלו במים רותחים עד לדרגת "אל דנטה" ועוד טיפה
1/3 שמן זית
2 כפות חמאה
1 סלסלה פטריות חורש טריות, נקיות וחתוכות לרבעים
1 שקית פטריות פור'ציני יבשות שהושרו 30 דק' במים חמים וסוננו
300 גר' כבדי עוף נקיים מגידים חתוכים גס
2 בצלצלי שאלוט קצוצים דק
3 שיני שום כתושות
2 עגבניות תמר בשלות חלוטות ומרוסקות
1/3 כוס פטרוזיליה קצוצה
1/3 כוס יין לבן יבש
1/2 כוס ציר עגל
2 גבעולי טימין טרי
מלח ים אטלנטי
1 כפית פלפל שחור גרוס טרי
פרמז'ן משובחת מגורדת לקישוט
פטרוזיליה  או עירית קצוצה לקישוט

מצרכים לפסטה:
2 כוסות קמח לבן רגיל
2 ביצים גדולות
2 חלמונים
1/4 כוס שמן זית
3 כפות מים


מי שרוצה להכין לבד את הפסטה ולא לקנות "עלי לזניה" בסופר..

הכנת פסטה מהירה וקלה:
1 – מעבירים את הקמח למעבד מזון (מג'ימיקס) ומפעילים ל 30 שניות כדי להכניס בו מעט אוויר.
2 – בקערה בצד – טורפים את הביצים ומוסיפים את שמן הזית והמים. ממשיכים לטרוף עד שמתקבל נוזל הומוגני.
3 – ממשיכים להפעיל את מעבד המזון ומוסיפים מלמעלה את הנוזל על הקמח. הבצק יתמצק בכמה רגעים. מכבים ומעבירים את העיסה הדביקה למשטח מקומח (גרדו מקירות המיכל את מה שנדבק). לושו את הבצק ל 2-3 דק' עד שתקבלו כדור בצק איכותי צהבהב וגמיש למגע. יש להוסיף קמח, או מים לפי הרגש כדי לקבל את המרקם הנכון.
4 - הניחו בצד להירגע לכמה דק' לפני הרידוד (מומלץ לאחר כמה דק' לעטוף בניילון נצמד ולהניח במקרר לשעה שעתיים לפני התעסקות בו, כך הגלוטן נקשר טוב יותר).
5 – קירצו חתיכות בגודל 6 ס"מ מהכיכר שהכנתם ורדדו בעזרת מערוך (או מכונת פסטה למי שיש) על משטח מקומח לרצועה ארוכה בעובי כמה מ"מ בודדים (נסו לא לעבור את דרגה 5 או 6 במכונת הפסטה. במתכון הזה אנו לא ממלאים ואין שכבה שנייה) חיתכו את הרצועה הארוכה לכמה מקטעים באורך המתאים לכם והניחו אותם על משטח מקומח, בשטח פנים אחיד (לא אחד על השני, שלא ידבקו). כך המשיכו עד שתסיימו עם כל הבצק. היה קל לא? טוב קצת בלאגן.. אבל די קל והרבה יותר טעים מזה הקנוי, מבטיח.

הכנה של הרוטב:
1 – בסיר רחב\בינוני- חממו את שמן הזית והחמאה. טגנו את בצלצלי השאלוט והשום על להבה נמוכה, עד שהם נעשים זהובים (לא שרופים!).
2 – הוסיפו את הפטריות והקפיצו ל 2 דק' בערך, הוסיפו את כבדי העוף ובעזרת כף עץ הניעו אותם על פני תחתית הסיר עד שהם נהפכים אטומים בצבעם.
3 – הגבירו את האש למקסימום, המתינו 5 שניות וצקו את היין אל הסיר. קרצפו במרץ את תחתית הסיר בעזרת כף עץ, כדי להרים את המשקעים שנדבקו אל הרוטב. צמצמו את הנוזל לחצי כמות.
4 – הוסיפו את הציר, העגבניות, את עלי הטימין ותבלו במלח ובפלפל. הנמיכו את האש לקטנה עד בינונית וערבבו היטב את הרוטב. המשיכו לבשל כ 30-40 דק' עם מכסה כמעט סגור.הסירו את המכסה והמשיכו לבשל עד שהרוטב מסמיך מעט (10 דק' נוספות בערך). הוסיפו את הפטרוזיליה הקצוצה וכבו את האש. מה שמתקבל אמור להיות מן "ראגו" כבדים ופטריות סמיך וריחני.

הגשה: במרכז צלחת חצי עמוקה הניחו 2 דפי פסטה ומעליהם כף הגשה של הראגו. מעליו זוג דפי פסטה נוסף ועוד מעט ראגו מעל. פזרו מעט פטרוזיליה קצוצה רעננה וגרדו פרמז'ן משובחת לאקסטרה טעם.

בתאבון, 
אביעד

לחיצה על אחת התמונות תגדיל אותה ואת אחותה בפורמט מיוחד.
אל תשכחו כמובן להגיב..

יום שני, 26 בדצמבר 2011

סינטה חזיר ברוטב קרם מרסלה, שמנת ופטריות. Braciole alla Panna



רטבים ובמיוחד עם המון שמנת, זה עניין צרפתי קלאסי. החברה האלה לא חוסכים באמצעים. לחם לבן טרי, יין אדום כמו מים, בשר מכל המינים ומכל הסוגים, שמנת, נקניק וגבינות. אין בצרפת אחוזי שומן על המוצרים הטובים.. כי את אף אחד זה לא מעניין.. את אלה שאוהבים לאכול הכוונה.. לא אלו שנמצאים בדיאטה תמידית לכל חייהם.
בכל מקרה, הנה. מנה צרפתית כמעט קלאסית (השפעות איטלקיות נכנסו לפה ברגע האחרון) של נתחי בשר חזיר (אפשר להחליף בבשר אחר אם רוצים) מטוגנים באמבט רדוד של חמאה וטובעים ברוטב מטורף של יין מרסלה, שמנת כבדה ופטריות שמפיניון טריות.
את כל הרוטב שיישאר על הצלחת ובמחבת, תנגבו עם כיכר בגט חם ופריך. אוך..אני חושב שאני מת כבר מהריח.

מצרכים: (4 מנות)
4 נתחי סינטה חזיר (או אמצע צלע ללא עצם, או צוואר ללא שומן)
2 כפות חמאה
1 כפות שמן זית
מלח ופלפל לפי הטעם
1/2 כוס יין מרסלה (או שרי)
1 מיכל שמנת מתוקה (32% ומעלה!)
1 כפית קמח לבן רגיל
1 סלסלת פטריות שמפיניון טריות פרוסות "אמינסה" 

הכנה:
1 – במחבת כבדה המיסו את החמאה ושמן הזית יחד. תבלו את הבשר במלח ובפלפל וטגנו משני הצדדים
עד שהם נצבעים בצבע זהוב ועשויים כמעט לגמרי. כבו את האש והוציאו את הבשר לצלחת חמה (שימרו במקום חמים)
2 – בקלחת, או בסיר רטבים הוסיפו את כוס היין. חממו וצמצמו לחצי הגובה. לתוך השמנת הוסיפו את כפית הקמח וערבבו היטב עד שהם מתאחדים. הוסיפו את השמנת אל היין ובעזרת מטרפה ערבבו היטב.
המשיכו לבשל על להבה בינונית. תבלו במלח ובפלפל גרוס טרי ובשלו ברתיחה ל 5 דק'.
3 – הוסיפו את פרוסות השמפיניון לתוך הרוטב והמשיכו לבשל ל 5 דק' נוספות, או עד שהפטרייה מוכנה
וכבו את האש.
4 - החזירו את נתחי הבשר אל המחבת הגדולה, על להבה בינונית קטנה. צקו את הרוטב על הנתחים וחממו הכל יחד ל 1-2 דק'. כבו את האש והגישו.

כדאי לכם לקנות בגט טרי וחם בשביל המנה הזו, תאמינו לי, הרוטב הזה לא ייאמן! ולנגב אותו כנראה יהיה השיא של הארוחה.



בתאבון,
אביעד. 


אם תקליקו על התמונות , תוכלו לראות אותן באיכות הגבוהה ביותר.
אל תשכחו להגיב ולספר לי מה אתם חושבים.. 
C YA.

יום חמישי, 18 באוגוסט 2011

פולנטה רכה עם פטריות ושרימפס Polenta ai Funghi e Gamberi



וואו, זה אחד המתכונים המדהימים שיוצא לי להכין בתקופה האחרונה.
שרימפסים טריים שמתבשלים ברוטב פטריות טריות, אגוז מוסקט ופלפל שחור. כל זה מונח על ערמת פולנטה חמה, מהבילה, רכה וקרמית. השילוב המקסים הזה עם טעמי הים, האדמה והקרמיות של הפולנטה פשוט נפלא וכל כך טעים שבא להזיל דמעה שנגמרת הצלחת.

ד"א פולנטה זו מילה נרדפת לקמח תירס שבושל (תופח) במים. הרומנים קוראים לזה 'ממליגה', באיטליה זה - 'פולנטה'.
יש לא מעט דרכים להכין פולנטה איטלקית. אך ההתחלה תמיד זהה. קמח תירס צהבהב שמתבשל במים רותחים.
התבשיל הזה בעקרון הוא "ספוג" של טעמים. מכיוון שטעמו עדין מאד וקצת אנמי וכך כביכול הוא יספוג כל דבר שתשימו עליו ויתמזג עמו בקלות.
הפעם לא טיגנתי, או אפייתי את הפולנטה לאחר מכן, אלא השארתי אותה רכה, במצב צבירה מבושל רך למדי.
רציתי שהיא פשוט תספח אליה את כל הרוטב המקסים של הפטריות, השריפס החמאה...



מצרכים: (4 מנות)
3 כוסות מים
1 כוס פולנטה (קמח תירס)
2 כפות חמאה
חופן פרמז'ן מגורדת
מלח

500 גר' שרימפס נקיים טריים (בלי שריון, רק זנב)
2 כפות ענקיות של חמאה
2 כפות שמן זית
2 סלסלות של פטריות (כל סוג יהיה בסדר, אפשר לשלב)
2 שיני שום קצוצות
2 בצלצלי שאלוט פרוסים
פטרוזיליה קצוצה
1 כוס יין לבן יבש
1 כוס ציר ירקות\עוף
קורט אגוז מוסקט
פלפל שחור גרוס

הכנה:
1 – בסיר בינוני צקו את המים והמליחו מעט. הניחו על כירה בינונית וחממו. לפני רתיחה, התחילו להוסיף בהדרגה איטית את הפולנטה תוך כדי ערבוב תדיר, עד שכל הקמח במים. המשיכו לערבב מעט והנמיכו את האש למינימום. בשלו עד שהתערובת מתמצקת. תוך כדי ערבוב. כבו את האש. הוסיפו 2 כפות חמאה ואת חופן הפרמזן, המתינו דקה או שתיים וערבבו היטב עד כדי מיזוג.

2 – לרוטב: במחבת גדולה המיסו את החמאה והוסיפו את שמן הזית שישמור שהחמאה לא תישרף.
אדו מעט את השום והשאלוט. הוסיפו את הפטריות וטגנו אותם במשך כמה דק'. הוסיפו את היין ואת הציר, תבלו במלח מעט ,בפלפל שחור ואגוז מוסקט. ערבבו עד כדי צמצום הנוזלים לחצי.

3 – הוסיפו לרוטב את השרימפס וערבבו. המשיכו לבשל עד שהם נהפכים לורודים וכבו את האש מייד.
תבלו בחופן פטרוזיליה קצוצה. תנו ערבוב קטן כדי לאחד את הכול יחד.
4 –צלחתו – באמצע צלחת הניחו 2-3 כפות פולנטה ומעליה מצקת שלמה של שרימפס פטריות ורוטב.
קשטו במעט פטרוזיליה טרייה בנוסף ואפילו גרידה מפרמז'ן משובחת.



בתאבון, אביעד.

יום רביעי, 27 ביולי 2011

סלט קוסקוס ישראלי עם צימוקי זהב ופטריות צלויות.




קוסקוס ישראלי זה ביטוי חו"ל למוצר שנקרא בארץ "פתיתים". בארצות הברית למשל, מעטים "גילו" את המוצר התופח הזה שאצלנו כל ילד מכיר ואוכל מקטנות. שם שהוא מופיע במתכונים כאלו ואחרים ובדלפק המכירה בשווקים.. זה שמו.
אני עם הפלצנות הלא קשורה שלי, החלטתי לקרוא לו גם כך, אולי בגלל שהמילה 'פתיתים' מעבירה בי צמרמרות וזיכרונות של עיגולים יבשים חומים ושומניים שהגישו לי בעבר במוסדות כאלו ואחרים שהכינו אותם כנראה, בסירים ענקיים מבלי שום תשומת לב.
במתכון הזה; הפתיתים, זהובים, רכים מאד וטעימים. הם מתמזגים באופן מושלם יחד עם הירק המגוון, הצימוקים המתוקים והפטריות הצלויות. זה טרנד עכשווי לקחת חומרי גלם שעל פניהם "נחותים" ולבצע עימם מתכונים ברמה גבוהה ולשלב אותם עם חומרי גלם אחרים שמרימים ועוטפים אותם אחרת. זה עניין של תקציב וגם של ניסיון קולינרי. הסלט הזה הוא אחד הטעימים שאני מכיר. הוא צמחוני לחלוטין ויכול ללוות כל ארוחה כמעט ואפילו כמנה ראשונה כפי שאני אוהב להגיש אותו. שילוב הטעמים המדורג מכניס את הלשון והפה לכוננות ספיגה רעננה ומיוחדת מאד. יש הכנה מוקדמת, ולאחר מכן פשוט מערבבים הכול יחד. ההשראה לסלט הזה הגיעה מסלט די דומה שהציג ה ZEN שף מקנדה, שגילה "פתאום" את הפתיתים הנהדרים שלנו, או "קוסקוס ישראלי" (באנגלית במבטא צרפתי) כפי שהוא כינה אותם.


מצרכים: (2-4 מנות)
למשרה הצימוקים:
כפית זרעי חרדל
1/3 כוס סוכר
3/4 כוס מים
4 כפות חומץ אורז
1 כוס צימוקים זהובים
1 כפית תימין קצוץ
1 כפית רוזמרין קצוץ
1 צ'ילי טרי (פרוס לטבעות)

לסלט:
1 כוס פתיתים עגולים-'קוסקוס' שבושל בכוס ורבע ציר עוף (או במים, לאופציה פחות טובה)
2 כוסות פטריות טריות (פורטבלו, יער..)
1 כוס עשבי תיבול משולבים; פטרוזיליה, עירית, טארגון, ביבי תרד – קצוצים גס
1 כוס צימוקים שהושרו במשרה למעלה (עם מעט גרגירי החרדל)
3 כפות כוס חומץ שרי (בן יין אדום)
5 כפות שמן זית XV
מלח ופלפל לפי הטעם.
מעט מטבעות הצ'ילי שהיו במשרה הצימוקים

הכנה:
1 – משרים את הצימוקים לשעתיים שלוש ברכיבי המשרה, הם יתפחו בינתיים ויספגו את הטעמים. סננו
ושימרו בצד את הצימוקים, קצת מגרגירי החרדל וכמה טבעות של צ'ילי.
2 – מערבבים את מרכיבי הסלט ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.
3 – מגישים.


בתאבון, אביעד

זוכרים? אם מקליקים על התמונות רואים אותן בפורמט יפה ומסודר.

סלט קוסקוס ישראלי עם צימוקי זהב ופטריות צלויות.




קוסקוס ישראלי זה ביטוי חו"ל למוצר שנקרא בארץ "פתיתים". בארצות הברית למשל, מעטים "גילו" את המוצר התופח הזה שאצלנו כל ילד מכיר ואוכל מקטנות. שם שהוא מופיע במתכונים כאלו ואחרים ובדלפק המכירה בשווקים.. זה שמו.
אני עם הפלצנות הלא קשורה שלי, החלטתי לקרוא לו גם כך, אולי בגלל שהמילה 'פתיתים' מעבירה בי צמרמרות וזיכרונות של עיגולים יבשים חומים ושומניים שהגישו לי בעבר במוסדות כאלו ואחרים שהכינו אותם כנראה, בסירים ענקיים מבלי שום תשומת לב.
במתכון הזה; הפתיתים, זהובים, רכים מאד וטעימים. הם מתמזגים באופן מושלם יחד עם הירק המגוון, הצימוקים המתוקים והפטריות הצלויות. זה טרנד עכשווי לקחת חומרי גלם שעל פניהם "נחותים" ולבצע עימם מתכונים ברמה גבוהה ולשלב אותם עם חומרי גלם אחרים שמרימים ועוטפים אותם אחרת. זה עניין של תקציב וגם של ניסיון קולינרי. הסלט הזה הוא אחד הטעימים שאני מכיר. הוא צמחוני לחלוטין ויכול ללוות כל ארוחה כמעט ואפילו כמנה ראשונה כפי שאני אוהב להגיש אותו. שילוב הטעמים המדורג מכניס את הלשון והפה לכוננות ספיגה רעננה ומיוחדת מאד. יש הכנה מוקדמת, ולאחר מכן פשוט מערבבים הכול יחד. ההשראה לסלט הזה הגיעה מסלט די דומה שהציג ה ZEN שף מקנדה, שגילה "פתאום" את הפתיתים הנהדרים שלנו, או "קוסקוס ישראלי" (באנגלית במבטא צרפתי) כפי שהוא כינה אותם.


מצרכים: (2-4 מנות)
למשרה הצימוקים:
כפית זרעי חרדל
1/3 כוס סוכר
3/4 כוס מים
4 כפות חומץ אורז
1 כוס צימוקים זהובים
1 כפית תימין קצוץ
1 כפית רוזמרין קצוץ
1 צ'ילי טרי (פרוס לטבעות)

לסלט:
1 כוס פתיתים עגולים-'קוסקוס' שבושל בכוס ורבע ציר עוף (או במים, לאופציה פחות טובה)
2 כוסות פטריות טריות (פורטבלו, יער..)
1 כוס עשבי תיבול משולבים; פטרוזיליה, עירית, טארגון, ביבי תרד – קצוצים גס
1 כוס צימוקים שהושרו במשרה למעלה (עם מעט גרגירי החרדל)
3 כפות כוס חומץ שרי (בן יין אדום)
5 כפות שמן זית XV
מלח ופלפל לפי הטעם.
מעט מטבעות הצ'ילי שהיו במשרה הצימוקים

הכנה:
1 – משרים את הצימוקים לשעתיים שלוש ברכיבי המשרה, הם יתפחו בינתיים ויספגו את הטעמים. סננו
ושימרו בצד את הצימוקים, קצת מגרגירי החרדל וכמה טבעות של צ'ילי.
2 – מערבבים את מרכיבי הסלט ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.
3 – מגישים.


בתאבון, אביעד

זוכרים? אם מקליקים על התמונות רואים אותן בפורמט יפה ומסודר.

יום רביעי, 13 ביולי 2011

סלט פטריות עם פסטרמה..



זהו אחד המתכונים האהובים עלי בזמן האחרון, אני משתדל להכין ממנו כמה שאני יכול :)
אהבתי לפטריות שונות עצומה וכך גם לבשר, נקניקים על גווניהם.
במקור, אני מכין את הסלט הזה עם פרושטו, או ספאק (שזה בעצם פרשוטו שהוחמץ עם ערער..)
אך הפעם לטובת אלו שלא אוכלים מוצרי "לבן" החלטתי טיפה לשנות ולהכניס פנימה פסטרמה טובה..
אפשר להשתמש ברוסטביף, קורנדביף או כל פרוסת נקניק משובחת - שכיף לכם לאכול ממנה.
אתם יכולים לבחור לעצמכם איזה פסטרמה שבא לכם, אבל אלו עם הטעמים העזים יהיו מוצלחים יותר.
אני בחרתי פה בבשר בקר כבוש (קורנדביף) עם קרסט (ציפוי) מתובל. אני רוכש אותה במעדניה ליד הבית, שהם מכינים שם לבד. כך אני בטוח שזה לא בשר מעובד. אני מעדיף לקבל פסטרמה מבשר איכותי ובהכנה איכותית גם כן.

לגבי הפטריות, פשוט תשתוללו. אני במתכון זה בחרתי בארבעה סוגים שונים.. אתם יכולים להחליט לעצמכם
איזו תערובת מתאימה לכם, לחיך ולכיס.

אז בואו נתחיל..

מצרכים: (2-4 מנות.. )
1 סלסלת פטריות שמפיניות טריות
1 סלסלת פטריות פורטבלו גדולות, חתוכות לרצועות עבות
1 סלסלת פטריות מלך, פרוסות לאורך
1 סלסלת פטריות יער, מופרדות בגסות
3 כפות שמן זית
8 רצועות פסטרמה איכותית
1 כף חמאה רכה (לשומרי הכשרות, ניתן להוריד אותה, ולהוסיף במקומה עוד כף שמן זית)
שפיץ מפלפל אדום חריף פרוס דק
2 שיני שום קצוצות
מלח ופלפל לפי הטעם
1/3 כוס ציר עוף (או מים)
עלי אוגנו טריים או פטרוזיליה לקישוט ולטעם.

הכנה:
1 - מחממים מעט את שמן הזית במחבת גדולה מאד, ומטגנים קלות את השום ואת הפלפל החריף.
2 - מוסיפים את כל הפטריות ומקפיצים מידי פעם כדי שהשמן והנוזלים של הפטריות יתמזגו. ממשיכים לטגן עד שהפטריות מאבדות את הנוזלים שלהן ונהיות קצת יותר רכות.
3 - מוסיפים את הציר ומצמצמים כמעט לשליש נוזלים.
4 - מוסיפים את רצועות הפסטרמה ומקפיצים אותם יחד עם הפטריות ל 20 שניות. מפזרים את הירק לקישוט ומכבים את האש.



בתאבון,
אביעד.



Mushroom Salad with pastrami...


This is one of my favorite recent recipes that I adore and I try to make as much as I can from it J
My love for different mushroom is enormous and so as for the meat, a variety of sausages.
Originally, I make this salad with prosciutto or Spec {basically a prosciutto that was soured with juniper...}.
But this time, for those of you who don't eat ham I've decided to change it a bit and put in good pastrami. You can use roast beef, corned beef or any other fine piece of sausage – one who’s fun to eat from.
You can choose your own pastrami you like, but those who have the strongest flavors will be better to choose from.
I picked corned beef with spicy crust. I purchase it in a deli near my house, they make it there, and thus I'm sure it is not a process meat. I rather get a fine meat pastrami which was quality made as well.

According to the mushrooms, just go wild. I used 4 different kinds in this recipe. You can decide which blend suits you the most, to your palate and pocket.

So let's get started:

Ingredients: {2-4 dishes}
1 fresh champignon mushrooms basket
1 big Portobello mushrooms basket, large stripes cut
1 King mushrooms basket, length cut
1 Forest mushrooms, coarse separated
3 tablespoons Olive Oil
8 fine Pastrami pieces
1 tablespoon of soft butter {for kosher, you may use another tablespoons of Olive Oil instead}
1 Tip of hot red Pepper, thin cut
2 chopped garlic cloves
Salt and Pepper
1/3 glass of chicken broth {or water}
Fresh Oregano leaves or parsley for decoration and taste

Cooking:

  1. Heat the Olive Oil a bit in a very large pan, and lightly fry the garlic and the hot pepper.
  2. Add all the mushroom types and toss them occasionally so the oil and the fluids of the mushrooms merge. Keep on frying until the mushrooms loose their fluids and become a bit softer.
  3. Add the broth and reduce to almost 1/3 of the fluids.
  4. Add the Pastrami's pieces and toss them along with the mushrooms for 20 seconds. Spread the vegetable for decoration and turn off the stove.

Appetite
Aviad  
  
Translation By - Gilad Barid
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...